Wednesday, April 13, 2016

Хүүхдийн эрхзүйн хүмүүжил боловсрол



Ардчилсан нийгэм бол эрх зүйт нийгэм учраас бид хөгжлийн энэ чиглэлийг эргэлт буцалтгүй сонгосон учир хүүхэд залуусаа багаас нь хууль ёс журмыг дээдлэн сахих хүмүүжлээр хүмүүжүүлэх нь зүйтэй.
Хүүхдэд эрх зүйн хүмүүжлийг ЕБС-ийн бага ангиас эхлэн "Эрх зүй", "Нийгмийн тухай мэдлэг" гэсэн хичээлийн шинэчилсэн хөтөлбөрүүдээр олгож эхэлсэн.
Хүүхэд 1-р ангиасаа 12-р ангийг төгстөл хүний эрх, үүрэг, эрх чөлөө, хариуцлага гэх зэргийн талаар тодорхой мэдлэгтэй болж, нийгэмд хууль ямар үүрэг гүйцэтгэдэг, нийгмийн олон талт харилцаанд ухамсартай оролцох, хуулийн заалтуудын утга агуулгыг танин мэдэж хууль журмыг мөрдөхийн ач холбогдлыг ухамсарлан ойлгож авах ёстой. Тухайлбал, Хүүхдийн эрхийн тухай тунхаглал", "Үндсэн хууль" болон бусад хуулиудаас дараах ойлголт авна: иргэн хүний эдлэх үндсэн эрх, хүлээх үүрэг хариуцлага мөн эрх, үүргийн нэгдлийн тухай ойлголтыг авна.
Хүүхдэд эрх зүйн хүмүүжил олгох ажлыг зөвхөн хичээлээр хязгаарлан ойлгох нь өрөөсгөл юм. Үүнийг сургууль дээр зохиогддог бусад олон төрлийн ажлаар мөн мэдээллийн бүх хэрэгслээр, эцэг эх, иргэдийн үлгэр дууриалал зэрэг янз бүрийн арга замаар олгож байж сая хүүхдэд эрх зүйн ухамсар төлөвшдөг.

Өсвөр, ахлах насны хүүхдийн эрх зүйн хүмүүжил, боловсролыг судлах арга зуй  Зорилго: хүүхдийн эрх зүйн хүмүүжил, боловсрол ямар байгааг тодорхойлж анхаарах зүйлийг олж илрүүлэх
Зарчим: - бодитой байх, судатгааны нууцыг хадгалах
Судалгаа авах аргачлал: сурагч, түүний эцэг эх, багш нар энэ арга зүйг бодитой бөглөнө. Ингэхдээ тухайн чанар болгонд харгалзах оноог хүснэгтэд тавина. Жишээ нь, сурагчийн тухайн чанар: "а" хариултанд нийцэж байвал 2 оноо өгнө, "б" хариултад нийцэж байвал 1 оноо өгнө, "в" хариултад нийцэж байвал 0 тавина.
Судалгаоны материалд боловсруулалт хийх аргачлал: хүүхэд 6 үзүүлэлтээр дээд тал нь 12 оноо авах боломжтой. 12 оноог 100% гэж үзээд тухайн хүүхдийн авсан онооны хувийн жинг олно. Жишээлбэл, тухайн сурагч 8 оноо авсан бол: 12— 100% 8 — X
8x100%

Тухайн хүүхдийн эрх зүйн боловсрол нь 66% буюу чанарын үнэлгээ нь Т> байна.

No comments: